پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251292
رويترز حمله موشکي به اربيل را مبارزه طلبي با متحدان آمريکا در منطقه توصيف کرد
تاریخ انتشار : 1400/12/24 07:45:00
نمایش : 855
خبرگزاري رويترز به نقل از مقامات عراقي و آمريکايي، حمله موشکي روز يکشنبه به اربيل را هشدار و مبارزه طلبي به آمريکا و متحدان اين کشور در منطقه توصيف کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ برخي از تحليلگران منطقه با اشاره به حمله مستقيم کم سابقه همزمان با تغيير در توازن قدرت در منطقه خاورميانه و همچنين تلاش براي احياي توافق هسته اي ايران مي گويند که اين تحولات به توضيح اينکه چرا ايران اين لحظه را براي نشان دادن آمادگي خود براي استفاده از موشک هاي بالستيک به عنوان يک عامل بازدارنده در برابر ايالات متحده، اسرائيل و کشورهاي عربي خليج فارس انتخاب کرده، کمک مي کند.

 

سپاه پاسداران در بيانيه اي اعلام کرد که هدف حمله «مراکز راهبردي» اسرائيل بوده است.

مقامات و کارشناساني که رويترز اشاره اي به نام آنها نکرده است، معتقدند که شهادت اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سوريه احتمالا محرک حمله اربيل بود. اما اين حمله به باور آنها هشداري براي ايالات متحده و شرکاي عرب خليج فارس نيز بوده است.

يکي از فرماندهان گروه هاي مقاومت در عراق که رويترز اشاره اي به نام وي نکرده، تاکيد کرد که اسرائيل هدف اصلي حمله بوده، اما پيام ارسالي مي‌تواند گسترده‌تر باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html